mandag 12. mai 2008

Ungkar og salderingspost?


Joda. Var i Grimstad for en uke siden... Sov over hos Hansi; en natt på Biodden og en natt på Engholmen. Opplevde på Biodden en episode som for meg ble ganske traumastisk og beskrivende på hvorledes jeg føler meg behandlet og sett på:

Temaet var fordeling av senger. Jeg og min forhenværende, gode kamerat Arnt Steven Ropstad skulle begge sove over, men det fantes desverre bare en seng. Ok - greit for meg; dette skal nok finne en løsning på, tenkte jeg. Sammen. 

Til min store skuffelse tok imidlertid Arnt Steven Ropstad følgende skjefsavgjørelse:


Dette måtte han selvsagt stå til rette for. Han kom da med følgende kommentar:

"UNGKARER ER VANT TIL Å HA DET LITT STAKKARSLIG!"
Hvilket diskriminerende utsagn. Enda til greit nok om det kun hadde vært som en faktaopplysning det ble sagt. Men nei, "ungkarer er vant til å ha det litt kummerlig" - ergo er det greit at de fortsetter å ha det litt kummerlig? 
Ok, Steven: Negerne i Afrika er vant til å gå sultne - ergo er det greit at de sulter i hjel?
Hvilke forkastelige holdninger! 
På vegne av hele den single stand vil jeg si at det vi trenger ikke er slike stigmatiserende og egoistiske holdninger og meninger. Det vi trenger er tvert imot KJÆRLIGHET og OMTENKSOMHET!!! 
Det er vi (ungkarer) som i det lange løpet går i underskudd på disse områdene i livet, og selv om dere misunner vår fantastiske og herlige selvautonomi, vår himmelske frihet, våre enorme muligheter til å gjøre hva vi vil - når vi vil, 
ER ALTSÅ IKKE DETTE MÅTEN Å OPPFØRE SEG PÅ! Lite voksent Steven!

Om noen sympatiske sjeler der ute bryr seg nok til å lure på hvordan jeg måtte tilbringe natten, taler vel disse bildene for seg selv:




Teller